Sidor

torsdag 8 april 2010

Välkommen!

Hej!
Jag heter Linn, är 14 år och går i 7an på en grundskola i Västerås. Jag kommer att ha en blogg på den här adressen (http://sprakresan.blogspot.se/) . Jag ska åka på språkresa till nästa år, för att "förbättra" min engelska till betygen i 9an. På den här bloggen ska jag skriva om hur jag får pengar till resan, med början från 0:-. Jag ska får ihop till minst 8000:- (halva resan) och eftersom jag bara är 14 får jag inte arbeta så mycket, det är i alla fall väldigt svårt för mig att få t.ex. sommarjobb. (Jag får förstås sälja aftonbladet, expressen och dela ut reklam men det lockar inte alls!)

De idéer jag kör på just nu är Loppis och Hantverksmarknaden.
Jag ska inte bara ta saker hem ifrån och sälja utan också göra saker, som säljer.

Ni får alltså veta hur en 14 åring, med lite hjälp från sin familj, kan få ihop till 8000:- på mindre än ett år.

/Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod och kommentera :D